#7 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ferdi Slingerland - WaarBenJij.nu #7 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ferdi Slingerland - WaarBenJij.nu

#7

Door: Ferdi Slingerland

Blijf op de hoogte en volg Ferdi

01 Oktober 2012 | Chili, Santiago de Chile

Beste iedereen,

Hier weer even verhaaltje van mij vanuit Chili. De lente is inmiddels flink ingezet en ik kan eigenlijk stiekem wel genieten van de Nederlandse radio waar ik elk uur de weerberichten hoor voor de komende tijd in Nederland. Het zwembad in de tuin begint nu echt lekker schoon te worden en ik verwacht dat het niet lang meer duurt voordat er even een duik kan worden genomen.

Ik heb tot nu toe bijna alleen maar geschreven van de tijd buiten mijn stage om, want die is namelijk fantastisch! Maar ook mijn stage begint steeds meer vorm te krijgen en ik kan waarschijnlijk de resterende tijd wat interessante dingen onderzoeken en analyseren. Na wat miscommunicatie en gesprekken met verschillende leraren/begeleiders hoop ik dat nu alles een beetje gaat lopen. Jammer van alle vertraging die we hebben opgelopen, maar ik kan van mezelf zeggen dat ik er alles aan heb gedaan. Goed, we pakken het verlies en gaan aan de slag! Veel meer inhoudelijke dingen kan ik niet echt zeggen aangezien het nog niet heel duidelijk is en dingen met zekerheid zeggen is sowieso lastig hier.

Deze week staat in het teken van schoolverslagen maken, maar ook kijken naar wat er nog meer allemaal valt te doen in Latijns-Amerika. Dit moet even goed worden onderzocht, want het moet van het budget van een student. We hebben gezien dat binnenlandse vluchten naar het uiterste zuiden of het uiterste noorden qua prijs nog wel meevallen. Lijkt mij heel gaaf om de diversiteit van dit land aan den lijven te ondervinden. Ook wordt er watertandend gekeken naar weekendjes richting strand. Daar zijn ook heel wat huisgenoten voor in dus daar moet iets uitkomen.

Wat wel zeker is, is dat mijn oom(Ab) en tante(Else) aan het einde van dit kalenderjaar naar Buenos Aires gaan en vanuit daar verder naar het zuiden! Een enorm mooie reis lijkt mij en het leuke is dat we elkaar hoogstwaarschijnlijk ontmoeten in Buenos Aires. Het lijkt Djordy en mij heel erg gaaf om oud en nieuw in Buenos Aires te vieren. Dat is weer eens wat anders dan Schoonhoven of Nieuwerkerk aan den IJssel.

Helaas staat er van al die tripjes nog geen één vast en kan ik dus slechts aangeven wat we in gedachte hebben. Dus nu weer even verder met wat we hier meemaken.

We hebben even ondervonden wat een temperament de mensen hier hebben. We gingen ’s ochtends met de bus richting bank toen een klant ruzie kreeg met de buschauffeur. Eerst al voordat die instapte en toen hij eenmaal binnen was kon het schreeuwen beginnen. Nou had ik het ‘geluk’ dat ik naast het duo was gestationeerd en de bus was zo vol dat ik mijzelf ook niet even makkelijk naar de rustige zone kon manoeuvreren. Het leek op een klassiek welles-nietes discussie en de decibelen stegen in rap tempo. Toen er met de scheidingswand tussen chauffeur en man werd gesmeten. Was de chauffeur er klaar mee en wilde uitstappen. De klant stond dat echter niet toe en het geschreeuw ging onverminderd verder. Uiteindelijk werd er door een paar mensen “carabineros, carabineros” geroepen, wat “politie, politie” betekent. Uiteindelijk wist de chauffeur toch een weg naar buiten te vinden en werd de boze klant vriendelijk verzocht het voertuig te verlaten. Na een paar keer te hebben geweigerd is de man toch uitgestapt en konden we weer verder. Tenminste, dat dachten wij. De chauffeur was geschrokken, denk ik, en besloot nog even wat minuten buiten te wachten om vervolgens de reis voort te zetten. Gelukkig draaide het net niet tot echt vechten uit, want ik stond er slechts 20 cm. vanaf. Ook dit hoort bij de buitenlandervaring en het geeft je wel echt het gevoel dat je onderdeel bent van de dagelijkse bezigheden in plaats van de toerist!

Inmiddels al weer toegekomen aan het weekend. Het was een heerlijk weekend, waarin vooral veel is uitgerust. Vrijdagavond besloot ik rustig aan te doen, ondanks dat Ivan en Arthur ons weer hadden uitgenodigd om ‘even’ een drankje te komen doen bij hun thuis. Nou dat verhaal van ‘even’ ken ik nu wel, het wordt altijd begin van de ochtend dat je thuis komt. Djordy zag het wel zitten en was inderdaad pas half 5 thuis. Ik heb die avond wel nog even hardgelopen met twee huisgenoten. Dinsdag ben ik al met zonsondergang de berg naast ons huis opgelopen. Het is prachtig om tijdens het hardlopen over deze megastad uit te kijken met de bergen op de achtergrond. Op vrijdag was de zon al een tijdje onder en nu was de hele stad dus verlicht door kunstlicht. Lichten tot zover je kon kijken en ook vrij spectaculair om te zien.

Ook op zaterdag werd er hardgelopen. Ditmaal met Lian en Djordy. Lian is een Nederlandse die voor negen weken bij de Rabobank in Santiago werkzaam zal zijn. We gingen weer de berg op en dat is toch wel zwaar voor de kuiten. Zeker omdat ik dinsdag- en vrijdagavond ook al de berg was opgeweest en donderdag ook nog eens had gevoetbald. Ondanks dat, hebben we wel de top bereikt en de heilige maagd Maria, die waakt over de stad, nog even gedag gezegd.

Zaterdagavond werd wel een bezoekje gebracht aan Bellavista. Eerst nog even naar het appartement van Ivan en Arthur, waar ook een Zwitserse vriend van Arthur aanwezig was. Vriendelijke gozer, die ook in de grap van ‘even’ een drankje doen was getrapt. Hij had op maandag een belangrijk tentamen en zou dus maar eventjes meegaan naar Bellavista. Uiteindelijk werd het vrij laat en gezellig! Naar huis is het Djordy en mij niet gelukt om een bus of taxi zover te krijgen ons mee te nemen. We zijn dus maar naar huis gelopen!

Zondag eerst even goed uitgeslapen en voor de rest weinig gedaan. Maandag weer richting Cuidad Empreserial, waar de Rabobank gevestigd is.

Dit was die weer voor nu.

Succes allemaal met jullie bezigheden en tot horens,

Ferdi

  • 01 Oktober 2012 - 19:06

    Annelies:

    Hey Fer,

    Beetje jammer dat je zoveel leedvermaak hebt voor wat betreft het nederlandse weer....het valt nog best mee met mijn zonnebankje op zolder. Volgende keer als je gaat hardlopen....fototoestel mee hoor, ik wil die uitzichten ook graag zien! Heerlijk dat je zo geniet! En nog veel fijner dat je overzicht begint te krijgen voor wat betreft je opdracht! Super!
    Reisje Buenos Aires lijkt me fantastisch! Hopelijk gaat t allemaal lukken!
    Geniet jongen, ik geniet van je verhalen!

    Liefs Mam.

  • 01 Oktober 2012 - 22:39

    Chantal (tante Van Djordy):

    Hoi ferdi, je krijgt niet zoveel reacties op je verslagen zo te zien.Ik lees die van jou ook hoor. Net als Djordy schrijf jij ook super leuk.Deze verslagen zijn een leuke herinnering voor jullie voor later. Waarschijnlijk zitten deze ervaringen voor altijd in jullie hoofd, maar als jullie straks oude mannetjes zijn en jullie hersenen van mindere kwaliteit worden ( o,ja jullie supermannen gebeurd dat natuurlijk niet, haha) heb je altijd deze reisverslagen als geheugensteuntje.Geniet volop en blijf vooral schrijven.
    groeten, Chantal Noordanus

  • 02 Oktober 2012 - 11:27

    Ria En Fred:

    Wat een verhaal. Nou, geniet ervan dat je zoveel nieuwe ervaringen en indrukken opdoet.
    Als je zo je belevenissen leest, zou je bijna vergeten waarvoor jullie daar in eerste instantie zijn. Maar...alle ervaringen zij meegenomen!!
    Zuig alles op en doe je voordeel met al die indrukken.
    Groetjes,
    Ria en Fred

  • 02 Oktober 2012 - 11:27

    Ria En Fred:

    Wat een verhaal. Nou, geniet ervan dat je zoveel nieuwe ervaringen en indrukken opdoet.
    Als je zo je belevenissen leest, zou je bijna vergeten waarvoor jullie daar in eerste instantie zijn. Maar...alle ervaringen zij meegenomen!!
    Zuig alles op en doe je voordeel met al die indrukken.
    Groetjes,
    Ria en Fred

  • 02 Oktober 2012 - 12:51

    Nicole Heikoop:

    Hey Ferdi,

    Fijn dat het zo goed gaat met jullie...... wij moeders kunnen de situatie toch een beetje anders bekijken ;)

    Het weer gaat echt nog wel hoor, het valt nog mee maar het is wel heel vroeg donker dat vindt ik dan weer minder maar het is zo en daar moeten we tot maart maar weer mee doen, want dan gaat de klok weer vooruit.

    Ook prettig dat jullie Beco gesproken hebben en er nou meer duidelijkheid is voor jullie, en weet je het komt altijd goed.

    Maar jullie hebben genoeg om nog jaren over te praten en zoals mijn zus zegt als jullie oude mannetjes zijn met minder kwaliteit aan hersens weten jullie je dit nog te herinneren.

    Ik spreek je ook wel via skype dus blijf ik wel goed op de hoogte, denk ik misschien maar HaHa

    Maar jullie vinden het leuk om de reacties te lezen dus schrijf ik maar even een stukje

    Op zijn Hollands. Doei Doei


  • 03 Oktober 2012 - 14:11

    Milou :

    Geweldig! Je zou echt een boek moeten gaan schrijven....!

  • 04 Oktober 2012 - 10:52

    Oma En Opa:

    Bedankt voor je 7e verslag, buiten het stagelopen geniet je wel ontzettend! Als je naar Buenos Aires gaat en je hebt tijd, bezoek dan de begraafplaats waar Eva Peron ligt begraven. Deze tombe kost meer dan hier een huis kopen. Zeer indrukwekkend.
    Sterkte en succes met alles,

    we willen zeker graag met je skypen.....mail als je online bent.....komend weekend pas s avonds thuis...en door de weeks ook in de avonduren......

    Groetjes Oma en Opa.

  • 04 Oktober 2012 - 17:33

    Willem Baas:

    Beste Ferdi,
    Wij krijgen je geweldige verslagen via je vader doorgestuurd. Prachtige verhalen: bewaren voor een boek (na redigeren).
    Nog heel veel succes en plezier.
    fam. Baas, Gorsselwillem baas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Stage Rabobank Santiago de Chile

Stage

Recente Reisverslagen:

19 December 2012

# 14 Cultuur snuiven

28 November 2012

#13 Onbegrensd geluk, genoegen en tevredenheid!

19 November 2012

#12 Als een god in..... CHILI!

05 November 2012

#11 Púcon

29 Oktober 2012

#10 Sneeuw!
Ferdi

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 16488

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 30 Juli 2014

Studeren in Mexico!

30 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Rabobank Santiago de Chile

Landen bezocht: