#4 Wat een land, stad, cultuur, mensen en weekend! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ferdi Slingerland - WaarBenJij.nu #4 Wat een land, stad, cultuur, mensen en weekend! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ferdi Slingerland - WaarBenJij.nu

#4 Wat een land, stad, cultuur, mensen en weekend!

Blijf op de hoogte en volg Ferdi

10 September 2012 | Chili, Santiago de Chile

Buenos tardes amigo’s,

Hier even een korte update vanuit Chili. Vrijdagavond zijn Djordy en ik naar een borrel geweest van de Nederlandse vereniging hier in Santiago. Het was georganiseerd in een bar niet ver lopen van ons huis, perfect dus. Het was van korte duur, aangezien het niet echt mensen waren van onze leeftijd en we ons ernstig verveelde. We besloten om door te lopen naar het hostel van Ivan en, de donderdag aangekomen, Arthur. Arthur is ook een student uit Nederland en loopt ook tot eind december hier stage. Het was erg gezellig en we besloten nog even snel een biertje te doen om vervolgens niet te laat naar bed te gaan. We gingen weer naar huis rond 1 uur (geloof ik) dus ons voornemen was min of meer gelukt. Eenmaal thuis bleek het ook nog wel gezellig en ging net na drieën het licht pas uit. Weer niet gelukt om vroeg naar bed te gaan. Ik heb het me nu al vijf dagen achter elkaar voorgenomen en het is geen ene keer gelukt. Wat een karakterzwakke week zeg, maar wel ongelofelijk leuk, gezellig en enerverend! Zaterdag is het ook zeg maar net niet gelukt om vroeg naar bed te gaan. Dit wist ik wel van tevoren, want we zouden het uitgaansleven in Santiago gaan ontdekken. Nou dat is gelukt! Ik wist dat ik absoluut niet kon dansen, maar hier sta ik wel echt voor paal! Die mensen hier zitten echt met elastieken aan elkaar! Meer kan ik van het weekend niet echt zeggen aangezien ik vrij weinig van de zondag heb meegemaakt. Wel hebben we zondag erg gelachen over de dingen die de avond ervoor zijn gebeurd. Vooral om Paulo moesten we erg hard lachen. Paulo is een Braziliaan en is echt enorm grappig. Hij praat in uitroeptekens en vooral als hij verbaasd is, wat hij nogal vaak is, laat hij dat goed merken. Iedereen kent Paulo dan ook van zijn veel gebruikte woordjes “Qué se pasa!?!?”. Hij vond het met zijn ietwat aangeschoten kop nodig om bij thuiskomst om half 7 ’s ochtends bij Valentina(een huisgenote) keihard op de deur te bonken en de geniale vraag te stellen: “VALENTINA, VALENTINA, slaap je al?”

Kortom, ik heb een GE-WEL-DIG weekend gehad en ik denk dat er nog wel een paar gaan volgen ook. Tot nog toe is dit één van de beste beslissingen uit mijn leven gebleken! Wel ben ik benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat, dus mailtjes zijn van harte welkom. Dit kan naar mijn gewone e-mailadres of naar ferdi.slingerland@rabobank.com, want zoals jullie weten zit ik nogal vaak te wachten en heb dus wel tijd om af en toe iets te lezen.

Ik zal zodra ik thuis ben wat foto’s van het huis toevoegen om jullie een beetje een indruk te geven van waar we vier maanden zullen verblijven.

Muchos saludos,

Ferdi

  • 10 September 2012 - 20:51

    Babet Heijenk:

    Hee Fredi,

    Leuk joh om al die verhalen zo te lezen en te zien dat je het zo erg naar je zin hebt!
    En sommige verhalen, leuk hoe je schrijft haha.
    Ik wens je in ieder geval nog heel veel plezier daar in dat verre Chili en ik kijk al uit naar je volgende verhalen weer hoor ;-)
    Heeeeel veel plezier nog, maar dat komt denk ik wel goed.


    Groetjes Babet!


  • 11 September 2012 - 19:13

    Ellen, Vriendin Van Je Moeder:

    Volgens mij ben jij geen kind van je moeder, zij danst zo graag!!!!
    Leuk om je berichten te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nog heel veel succes daar.

  • 13 September 2012 - 09:25

    Robert Spruit:

    Slinger!

    Een groot feest daar als ik het zo lees ;) mooi man!!
    Ik lees jullie (ook van djordy) verslagen trouw (onder stagetijd uiteraard!)

    Ik zou zeggen: ga zo door en gas op die lollie!!

    Ajuu

  • 14 September 2012 - 22:38

    Slager:

    Leuke verhalen ouwe gek!! Spreek je nog wel een keer op skype

    Laterzzz

    Matla!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Stage Rabobank Santiago de Chile

Stage

Recente Reisverslagen:

19 December 2012

# 14 Cultuur snuiven

28 November 2012

#13 Onbegrensd geluk, genoegen en tevredenheid!

19 November 2012

#12 Als een god in..... CHILI!

05 November 2012

#11 Púcon

29 Oktober 2012

#10 Sneeuw!
Ferdi

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 16479

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 30 Juli 2014

Studeren in Mexico!

30 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Rabobank Santiago de Chile

Landen bezocht: